Hoe word je marktdeelnemer op de Noordermarkt
Wat heeft u hiervoor nodig:
- Een inschrijving in het Handelsregister van de Kamer van Koophandel;
- Een geldig legitimatiebewijs;
- Voor een niet EU-ingezetene, een bewijs om arbeid te mogen verrichten in Nederland;
- Markt- en straathandel, bewijs van inschrijving om binnen de gemeente Amsterdam ambulante handel te kunnen uitoefenen heeft u een geldig bewijs van inschrijving nodig. Afhankelijk van het soort handel heeft u ook nog een vergunning nodig als marktkoopman, staan plaatshouder of venter. Deze vraagt u aan in het stadsdeel waarin u wilt gaan werken;
- Geldig woon/verblijf adres in Nederland;
- Voor het aanvragen van een Bewijs van inschrijving moet u minimaal 18 jaar oud zijn.
U moet persoonlijk langskomen bij de publieksbalie van het Marktbureau, waar uw aanvraag in behandeling wordt genomen. Het bewijs is gedurende één kalenderjaar geldig en moet jaarlijks worden verlengd. Van de verlenging wordt u schriftelijk in kennis gesteld. Het bewijs van inschrijving is persoonlijk. Het is derden niet toegestaan hiervan gebruik te maken. Wanneer u in het bezit bent van een bewijs van inschrijving is het mogelijk dat uw echtgeno(o)t(e) of levenspartner of anders een zogenaamde vervangerskaart aanvraagt.
Kosten vergunningen (leges 2018)
Inschrijving handelsregister KvK € 50,00 eenmalig
Inschrijving markt-en straathandel (marktpas) € 46,50 per kalenderjaar
Vervangerskaart € 25,00
Verlies met bewijs van aangifte € 25,00
Wilt u meer informatie?
Meer informatie over inschrijving in het handelsregister KvK kunt u vinden via de website Kamer van Koophandel - inschrijven/wijzigen; wilt u informatie over deelname op een markt dan naar het Marktbureau, het telefoonnummer is 14020 en/of meer informatie over de marktverordening en markttarieven vind u op de website Gemeente Amsterdam - Amsterdamse markten
Adres:
Amstel 1
Balie 30
Amsterdam (Centrum)
1011PN
Openingstijden ma, di, wo en vr van 10.00 tot 13.00 uur en do van 13.00 tot 16.00 uur